Receptes.cat

      La xarxa social catalana de cuina

  •  Inici
  •  Cerca
  •  Fòrum
  •  Ajuda
  •  Entrar
  •  Registra't
  •  Recuperar contrasenya
  • Amanides i plats freds
  • Sopes i cremes
  • Arrossos i pastes
  • Llegums i verdures
  • Carns
  • Peixos i mariscos
  • Ous i làctics
  • Postres i dolços
  • Salses
  • Begudes
  • Altres

Últimes receptes

  • "pastis de garrofa amb mousse de poma" per Mercè Pairot Rovira
  • Amanida César per Quim lleonart
  • Albergínies gratinades per Pepi Faure Julián
  • Arròs brut / arrós de carn mallorqui per Ana Cassany
  • Cassola de pa amb tomàquet i pernil per Pepi Faure Julián
  • Pa amb tomàquet per Antonio Luengo Bravo
  • Pa amb tomàquet per Antonio Luengo Bravo
  • Daurada al forn amb formatge d'ovella pecorino i patates per Joan C
  • Gambetes amb formatge per Mercè Montardit
  • Pa amb tomata per Mercè Montardit

Participa amb les teves receptes al concurs millor recepta de maig i guanya un lot de productes de xocolata Torras


Facebook   Twitter   Delicious  

Receptes.cat > Articles > Novetats > El menjar és art?

El menjar és art?


130 obres de 14 països diferents es reuneixen a l’exposició “L’art del menjar. De la natura morta a Ferran Adrià”, una mostra que es pot veure fins el 26 de juny a La Pedrera.
“Després de l’exposició de Mariscal ens vam plantejar un projecte molt diferent, molt complicat i alhora molt apassionant, que era fer un recorregut per la història de la relació entre el món de l’art i el menjar” recorda l’Àlex Susanna, director de cultura de l’Obra Social de CatalunyaCaixa, organitzadors de la mostra.

Les 130 obres exposades a La Pedrera s’articulen entorn quatre eixos que permeten abordar el tema de manera molt clara i completa. El primer és el de les natures mortes (el menjar com a tema artístic) i en aquesta part l’espectador pot veure l’evolució del gènere al llarg de la història, des dels pintors holandesos del s.XVII fins als artistes contemporanis. A continuació i segons Susanna, “hi ha el nucli dur de l’exposició, l’art conceptual dels anys seixanta i setanta que va donar peu a la tendència de l’eat art”. Aquí ens sorprendran originals escultures fetes amb plàtan o bodegons a base de mortadel·la.

A la tercera secció de L’art del menjar, dedicada als restaurants d’artistes, s’analitza el cas del pioner Spoerri, que els anys setanta va obrir un restaurant-comuna a Düsseldorf; Goldon Matta-Clark i el seu local Food del Soho, o Antoni Miralda, que juntament amb Montse Guillén va engegar El Internacional, també a Nova York. Finalment, l’últim eix se centra en la figura del cuiner com a creador i recull el diàleg que s’ha produït entre l’experiència gastronòmica d’El Bulli i l’obra de determinats artistes, com el compositor francès Bruno Mantovani, que va fer tota una obra simfònica inspirant-se en el menú de l’estrellat restaurant de Roses. Per al director de cultura de l’entitat organitzadora, “aquesta és la part més sorprenent i la que esperem que generi una mica de debat”.


Per Maria Mas at Tuesday, 22 March 2011    
Secció: Novetats     Audio: no     Video: no     1118 visites


[Send]
Enviar
[Print]
Imprimir
[Comment]
Comentar


Vols rebre cada dia al teu mail noves receptes de cuina?
Vols publicar les teves receptes a internet?

Afegeix-te a la xarxa social de cuina catalana.

        Registra't

Últims articles

  • La Cuina Catalana patrimoni de la humanitat
  • S'entreguen les estrelles Michelin a Barcelona
  • Receptes.cat millor blog de cuina, gastronomia i enologia dels Premis Blocs Catalunya 2011
  • Receptes.cat finalista als Premis Blocs Catalunya 2011
  • Àngels Fernàndez guanyadora de la millor recepta del mes
  • Concurs millor recepta d'abril
  • Nandu Jubany: "No em considero un cuiner maniàtic"
  • El Celler de Can Roca és el segon millor restaurant del món
  • Els secrets de “La Riera” al descobert
  • Concurs millor recepta de cuina d'abril
  • Melmelada o confitura?
  • El menjar és art?
  • Nani Nolla guanyadora del sorteig de febrer
  • 10 anys de Cuina
  • Inaugurem la primavera amb un pícnic a Montjuïc
  • Tocat per la tramuntana i per 2 estrelles Michelin
  • Tardes de ciència i xocolata
  • Esferificació de crispetes
  • Festa de la Carxofa 2011
  • Un miracle per descobrir? La llet d'euga
  • Santi Santamaria: homenatge al xef de la natura
  • El calçot: un regal de l’atzar
  • Ha mort el cuiner català Santi Santamaria
  • Espanya escull el millor mestre xocolater
  • Jordi Vilà, del restaurant Alkimia: "Per aconseguir l'estrella Michelin és important tenir els lavabos nets"
  • Jordi Bordas, guanyador del Mundial de Pastisseria: "Les coses fàcils les pot fer 'qualsevol', nosaltres vam preferir agafar camins més complicats"
  • El consum moderat de cervesa és bo pel cor
  • La garoina: la Costa Brava més freda
  • Un equip català guanya el Mundial de Pastisseria per primera vegada
  • La Barcelona Restaurant Week passa a ser la Barcelona Opportunity week
  • L'ajuntament de Roses impulsa un projecte turístic per crear rutes per la comarca amb una base gastronòmica
  • La sisena edició de la Setmana BCNegra també serà gastronòmica
  • L'Editorial Cossetània rep dos guardons dels Gourmand Cookbook Awards 2010 als millors llibres de cuina en català
  • El Bulli comença la seva última temporada com a restaurant
  • Engega La Garoinada de Palafrugell

This site hosted on a Green Web Hosting

RSS     Versió per a mòbil     Contacta    
Llicència Creative Commons (CC) Receptes.cat   |   Condicions d'ús