Sopa de verdures en juliana
Categoria:
Típica de:
Estació:
Dificultat: Fàcil
Ingredients
- 1 tomàquet
- 3 grans d'all
- 1 culleradeta de pebre vermell dolç de la Vera
- 3 cullerades d'oli d'oliva verge extra
- 1 ceba gran
- 2 pastanagues
- 50 gr d'api, 50 gr de nap i 50 gr de porro
- 1/4 d'un cabdell blanc
- Sal i pebre negre recent mòlt (al gust)
- Un pessic de nou moscada i 2 cullerades de julivert picat
- 2 litres d'aigua
Elaboració
1. Rentem molt bé totes les verdures d’aquesta sopa, en aquest cas: ceba, pastanagues, nap, porro, api, cabdell blanc i tomàquet.
2. Tallem totes les verdures excepte el tomàquet en juliana fina, és fonamental que sigui fina perquè a l'hora de la cocció tot es faci abans, si teniu temps i la voleu amb trossos més gruixuts només heu d'anar provant la sopa fins que estigui al vostre gust. Per aquells que no sapigueu que és el tall en "juliana" us diré que consisteix a tallar les verdures en tires allargades i molt fines, de manera que és fonamental una bona taula de tallar, un ganivet afilat i que quedi tot més o menys amb la mateixa mida. També podem anomenar aquest tipus de tall "en grills" o "mitges llunes" per la forma resultant sobretot quan parlem de cebes o verdures rodonetes. Reservem totes les verdures en un bol.
3. Rentem i piquem el julivert. Reservem.
4. Pelem i laminem els alls, no cal que siguin molt fins. L'all ha de donar olor i també proporcionar l'emulsió entre el pebre vermell dolç, l'aigua i l'oli. Reservem en un bol.
5. Rentem i tallem a daus el tomàquet.
6. Triem una cassola gran, escalfem l'oli en el fons i introduïm l'all. Saltegem fins que comencin a agafar un color daurat (però amb compte que no es prenguin). Remenem amb una cullera de fusta fins ajuntar bé els sabors durant uns segons sense deixar que s'arribi a cremar.
7. Quan els alls tinguin un color mel torrat empolvorem amb el pebre vermell dolç. El pebre vermell compleix una doble funció: dóna aquest color càlid al brou i proporcionar aroma. És important fer-ho amb la cassola fora del foc per evitar que el pebre vermell es cremi i que tot quedi amb un desagradable sabor amarg que ens fastiguejaria la sopa.
8. Remenem tot bé i que s'ajunti l'oli amb els alls i el pebre vermell. Tornem a posar la cassola al foc, sempre a foc baixet perquè es faci a poc a poc, afegim totes les verdures que hem tallat en juliana, el tomàquet a daus i el julivert picat. Ofeguem tot durant 2-3 minuts més. Afegim l'aigua. Coem a foc moderat durant uns 30 minuts, amb la cassola semit-apada, en aquest temps no cal remoure la sopa.
9. Afegim sal, pebre negre acabat de moldre i un toc de nou moscada ratllada, només al final de la cocció de la sopa.
10. Servim molt calenta en un bol o plat fondo amb un rajolí de bon oli d'oliva verge extra .
Comparteix aquesta recepta: