Coca de trempó

Categoria:
Tipus de plat:
Recepta per
Típica de: Espanya → Illes balears
Estació:
Dificultat: Fàcil

Ingredients

6 racions

Utensilis

Una safata de forn.

Elaboració

Barrejem en un bol, l'oli, l'aigua (reservant una mica per desfer el llevat de forner), un ou sencer, desfem el llevat de forner amb l'aigua que hem separat, i anem afegint farina i ho barrejem bé, a mà, fins que ja no s'engantxi als dits, i quedi una bola compacte.
Es tapa el bol i es deixa "tovar" (fermentar) una hora (perquè la massa es dupliqui). Mentre està tovant, tallem els pebrots, la ceba i els tomàquets i els alls a trossets petits, i eliminem bé el suc que queda de tallar els tomàquets, fins que estiguin ben escorreguts.Ho "trempem" (amanim) bé amb oli i sal, pebre negre i pebre vermell dolç, remenant-t'ho bé. Quan la massa estigui tovada, la estirem bé i la col·loquem dins una safata estandar de forn, i en funció dels gustos de cadescú, es pot fer més gruixuda o mes primeta. Tirem per sobre la barreja de les verdures tallades amb la mà, que quedin ben repartides. A cada ració que calculem, hi afegim una miqueta de sobrassada. Afegim per sobre un raig d'oli. Mentres fem tot això posem el forn a precalentar a 190 graus. Ho posem uns 15 minuts al forn a la posició _ (sols la part de sota), i un cop transcorreguts, ho posem a la posició = (dalt i baix) a 200 g. Segons el forn pot variar 5 minuts més o menys.

2h

Notes

Surten de cada safata unes 6 racions normals. Com a variant, per qui li agradi unes olives negres i/o uns talls petits de cansalada. És una variant del típic "trempó" mallorquí, que porta els mateixos ingredients, però que es menja en cru. És un plat aconsellat per la primavera/estiu. Aquesta massa és pot fer servir també per preparar pizzes.


Comentar

Valorar

Corregir

Desar

Comparteix aquesta recepta:

Vols rebre al teu mail noves receptes de cuina i compartir les teves receptes a internet?

Afegeix-te a la xarxa social de cuina catalana:

Pots seguir-nos a:

Buscar recepta:

____________________

Últimes receptes:

Entrar o Registrar-se