Coca enramada de bolets

Categoria:
Tipus de plat:
Típica de: Espanya → Catalunya, el Penedès.
Estació:
Dificultat: Mitjana

Ingredients

  • Farina, aigua, sal, tots els ingredients com per a preparar una coca o pizza. A mi l'amassar no em surt gens bé, així que, compro al millor forn del poble, boletes de pa amassat de 300 gr., sense coure, les congelo i les vaig fent servir cada quan ho necessito.

Per a la farsa:

  • Patates tallades fines (També es pot fer amb la llegum que agradi, jo prefereixo els fesols estovats).
  • Ceba de Figueres
  • Sal
  • Oli
  • 1/2 gotet de vi blanc, a mi m'agrada fer servir un Verdejo jove.
  • Els bolets, millor frescos, ben nets i, si són molt grossos tallar-los més petits
  • 250 gr. de llangonissa o salsitxa o, el que més agradi.

3 racions

Elaboració

Posar a descongelar la bola de pà amassat o bé, a qui li surti bé, que faci una massa al seu gust, jo, quan la tinc descongelada, poso farina al taulell i treballo la massa amb el rodet fins a deixar-la ben prima, a mi m¡agrada primeta i que faci crec crec.
Mentre tant, posar a la paella, les patates tallades a làmines, la ceba de Figueres també feta a làmines i deixar coure amb bon oli d'oliva, vigilar sempre i, quan estigui mig fregit, posar els bolets, que no necessiten molta cocció, tirar un rajet de vi Verdejo jove, rectificar de sal i, posar al farsa sobre la coca i enfornar, més val que no estigui tot cuit perquè, si no, es cremaria la farsa.
A banda, tallar la llangonissa a trossets i fregir-la a la paella, no massa cuita i posar-la damunt la farsa de la coca. Quan estigui rossa retirar la coca.
Jo tinc un forn elèctric i ho enforno allí, la veritat és que queda molt bó, almenys, allà on ho porto s'ho mengen

40min

Notes

Jo, la presento en una safata bonica i ja la porto tallada, així va millor. es pot acompanyar amb una garnatxa negra, de la Terra Alta, si pot ser.


Etiquetes: aquesta recepta no te etiquetes   Afegir etiqueta

Recepta arxivada a:

Enllaça aquesta recepta:

2129 visites.

Si alguna cosa no es correcta pots sol·licitar una revisió del contingut d'aquesta recepta.

Receptes destacades de maig:

Crema de pastanaga
Crema de pastanaga
Sopes i cremes
Cookies de xocolata
Cookies de xocolata
Postres i dolços
Carxofes amb gambes
Carxofes amb gambes
Llegums i verdures
Saltejat de pèsols i sepia
Saltejat de pèsols i sepia
Peixos i mariscos
Ous al plat
Ous al plat
Ous i làctics
Carbonada flamande
Carbonada flamande
Carns Estofat
Orquestres
Orquestres
Amanides i plats freds Aperitiu
Filets de lluç a l'anglesa
Filets de lluç a l'anglesa
Peixos i mariscos Fritada

Veure receptes de maig i aliments de temporada.


Vols rebre al teu mail noves receptes de cuina i compartir les teves receptes a internet?

Afegeix-te a la xarxa social de cuina catalana!

Pots seguir-nos a: