Conill en escabetx amb figues a la planxa
Ingredients
- 1 conill gran
- 1 pebrot vermell
- 1 pebrot verd italià
- 1 porro
- 1 ceba
- 3 pastanagues
- 4 – 5 alls
- 4 boles de pebre negre sense moldre
- 2 fulles de llorer
- Sal
- Oli d’oliva
- Vinagre
- 2 gots de vi blanc
 4 racions
 4 racions
Elaboració
							Primer de tot, netegem i trossegem el conill en trossos petits. Els col·loquem en una safata de forn i ho salem bé. Hem d’aprofitar per salar-ho bé ara, ja que, quan s’estigui fent amb l’escabetx serà molt difícil de corregir-ho si ens ha quedat dolç. Li afegim un got de vi blanc i el cuinem al forn a 200º durant uns 30 - 40 minuts. El conill ha de quedar com si ens l’anéssim a menjar un cop el traguéssim del forn. Cuinant-ho prèviament aconseguim que no es quedi la carn blanca i que sigui més tendra. 
Mentre tenim el conill al forn aprofitem per tallar totes les verdures a tires (tipus wok). Sofregim els pebrots i les pastanagues a la mateixa cassola on farem més tard l’escabetx i un cop estiguin fets hi afegim el porro, la ceba, els alls, el pebre negre i les fulles de llorer i ho reservem.
Quan tenim fet el conill ho col·loquem damunt de les verdures. Ara és el moment de fer l’escabetx. Primer de tot hi posem el got de vi blanc, i després hi haurem d’afegir l’oli i el vinagre fins a cobrir-ho tot. Les proporcions que jo faig servir són: 3 gots d’oli per cada 1 de vinagre. Aquesta és una quantitat aproximada, ja que, depenent de si el vinagre que feu servir és més o menys fort haureu de modificar les proporcions.
Un cop ho tenim cobert pugem el foc i fem que tot bulli. Quan ha començat a bullir apaguem la vitroceràmica i ho deixem al mateix foc durant tota la nit i, al dia següent ja ho tindrem llest. Si en comptes de vitroceràmica teniu foc heu de baixar el foc al mínim i deixar-ho durant aproxidament mig hora que es faci molt a poc a poc.
Si volem conservar-ho en pots és molt important no treure-ho de la cassola mentre estigui calent i cobrir-ho tot amb l’escabetx, ja que, si queda alguna part del conill sense cobrir se’ns pot fer malbé.
A l’hora de presentar el plat agafem unes figues, que ara són boníssimes, les obrim per la meitat i les passem per la planxa. La planxa ha d’estar molt calenta per a que es caramel·litzin ràpid i no se’ns desfacin.
														
 1h
 1h 
Notes
Es pot menjar tant fred com calent
 Etiquetes: 
						Conill  Escabetx  Figues  Conill en escabetx
 
						Etiquetes: 
						Conill  Escabetx  Figues  Conill en escabetx  						   Afegir etiqueta
 Afegir etiqueta
						
 Recepta arxivada a:
 Recepta arxivada a: 
						
						 Enllaça aquesta recepta:
 Enllaça aquesta recepta: 						
						 4292 visites.
 4292 visites.
						
 
						Si alguna cosa no es correcta pots  sol·licitar una revisió  del contingut d'aquesta recepta.
 sol·licitar una revisió  del contingut d'aquesta recepta.
						
 
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
    


 
 
						
 Afegir valoració
 Afegir valoració 
								 
									 Joan Corminas
 Joan Corminas![Enviar recepta per correu electrònic [Send]](/images/send_big.png)
![Imprimir recepta [Print]](/images/print_big.png)
![Comentar recepta [Comment]](/icons/comment_big.gif)
![[correct]](/icons/erase2.png)
 
  Peixos i mariscos
 Peixos i mariscos 
  Amanides i plats freds
 Amanides i plats freds Amanida
 Amanida Llegums i verdures
 Llegums i verdures 
 
 Arrossos i pastes
 Arrossos i pastes Postres i dolços
 Postres i dolços
 Altres
 Altres



 Sopes i cremes
 Sopes i cremes
 Facebook
 Facebook
					 Twitter
 Twitter
					 Telegram
 Telegram