Boeuf bourguignon (bou de Borgonya)

Categoria:
Tipus de plat:
Recepta per
Típica de: França → Borgonya
Estació:
Dificultat: Fàcil

Ingredients

  • Per a 4 persones
  • 1,200 k de bou
  • 150 g de cansadala
  • 36 cebetes petites
  • 36 xampinyons
  • 1 ampolla de vi negre
  • Oli
  • Mantega
  • Sal i pebre

Utensilis

Cassola de ferro colat amb tapa

Elaboració

Es talla la carn a daus d'uns cinc centímetres i es treu el greix. Es talla la cansada i es sofregeix en una cassola amb dues cullerades d’oli. Quan prenguin color, es treuen. Es pelen les cebes i es sofregeixen lleugerament en el mateix greix durant uns cinc minuts i es retiren. Tot seguit es fregeixen els daus de carn, amb sal i pebre, durant uns cinc minuts, procurant que agafin color per totes bandes. S’afegeix el vi negre, que ha de cobrir la carn –el vi negre de la terra ja va bé–, s’encén perquè cremi l’alcohol, s’agfegeix la cansalada i es tapa. Es deixa coure a foc molt lent durant unes dues hores i mitja. Jo ho faig coure al forn a uns 120º. S’ha de vigilar que durant aquest temps la carn no quedi mai eixuta. Si cal, s’afegeix una mica de vi. Mentre, es renten els xampinyons, se sequen i es fregeixen en una mica de mantega o oli fins que perdin l'aigua i es reserven. Quan hagin passat les dues hores i mitja, s’afegeixen els xampinyons i les cebetes a la cassola i es deixa coure una hora més.
Abans de servir-ho, es treuen la carn i les verdures de la cassola i s’afegeix una mica de farina perquè la salsa agafi consistència. Si es vol, es pot posar una mica de mantega per acabar-la de lligar millor. Es tornen a posar la carn, les cebes, els xampinyons i la cansalada a la cassola i es deixa coure un parell de minuts abans de servir.

4h 10min

Notes

Tot i que per ser fidels s'hauria de fer amb vi de borgonya, els vins catalans també van molt bé, cal triar-ne un d'una certa qualitat


Etiquetes: aquesta recepta no te etiquetes   Afegir etiqueta

Recepta arxivada a:

Enllaça aquesta recepta:

3235 visites.

Si alguna cosa no es correcta pots sol·licitar una revisió del contingut d'aquesta recepta.

Desada com a favorita per:

Receptes destacades de novembre:

Bunyols de bacallà
Bunyols de bacallà
Peixos i mariscos
Castanyes en almívar
Castanyes en almívar
Postres i dolços
Xampinyons farcits
Xampinyons farcits
Llegums i verdures
Panellets
Panellets
Postres i dolços
Cassoleta de calamars farcits
Cassoleta de calamars farcits
Peixos i mariscos

Veure receptes de novembre i aliments de temporada.


Vols rebre al teu mail noves receptes de cuina i compartir les teves receptes a internet?

Afegeix-te a la xarxa social de cuina catalana!

Pots seguir-nos a: