Arròs de galeres, eringhy, carxofes i sípia

Ingredients

  • 300 g de galeres
  • 1 sípia petita
  • 2 carxofes
  • 1 bolet eringhy
  • 1 ceba
  • 1 pebrot verd tipus italià
  • 1 dent d'all
  • 4 tasses (cafè) d'arròs
  • fumet de peix
  • oli d'oliva
  • sal i pebre

4 racions

Elaboració

Posem oli a paella i enrossim les galeres. Les separarem. En el mateix oli passem el bolet tallat, que és molt semblant a un cep, i el juntem a les galeres.
Sense netejar la paella sofregim la ceba i el pebrot, a foc mitjà. Quan estiguin enrossits hi afegim la sípia tallada a dauets, una carxofa tallada a trossos i la dent d'all. Salpebrem.
Com que acostumo a fer aquest arròs els dissabtes pel matí, un cop he fet el sofregit afegeixo l'arròs, el deixo un parell de minuts remenant i apago el foc. Així s'està tot el matí, perquè s'empapa de les
substàncies del peix i del sofregit. Al migdia, quan hem de dinar torno a escalfar la paella i ja aboco el fumet. Deixo uns 10 minuts que es cogui i en els últims 5 o 7 minuts hi
poso les galeres i el bolet. Provo de sal.

35min

Notes

El servim ben emplatadet i amb unes xips de carxofa. En aquest arròs no hi posava mai sípia, però he esmorzat amb la meva amiga Maite i ella m'ha comentat que li posava.
Ho he fet i el resultat ha sigut esplèndid. Ah, si us fa peresa menjar galeres perquè punxen hi ha una manera d'arreglar-ho. Talleu les punxes del costat amb les tisores i veureu com
no hi problema a l'hora menjar-les. És facilíssim.


Recepta de cuina de Arròs de galeres, eringhy, carxofes i sípia

Emplatat

Recepta de cuina de Arròs de galeres, eringhy, carxofes i sípia

Ingredients

Etiquetes: aquesta recepta no te etiquetes   Afegir etiqueta

Recepta arxivada a:

Enllaça aquesta recepta:

2635 visites.

Si alguna cosa no es correcta pots sol·licitar una revisió del contingut d'aquesta recepta.

2 comentaris:

Susanna Gambin Nogué diu:
Hola Nani, guapa tu

com sempre un plat deliciós

mil petonets Susanna
Nani Nolla diu:
Moltes gràcies Susanna. Però t'he de dir que el millor del plat és lo econòmic que és: les galeres 3 €, el bolet 1,20 € i la sípia 2,50 €. La resta ho pots calcular i el fumet, que el tenia congelat, en el seu moment el vaig fer amb espines d'altres peixos. Això vol dir que la cuina vol temps. Una abraçada.

Afegir comentari
 

Receptes destacades de maig:

Crema de pastanaga
Crema de pastanaga
Sopes i cremes
Cookies de xocolata
Cookies de xocolata
Postres i dolços
Carxofes amb gambes
Carxofes amb gambes
Llegums i verdures
Saltejat de pèsols i sepia
Saltejat de pèsols i sepia
Peixos i mariscos
Ous al plat
Ous al plat
Ous i làctics
Carbonada flamande
Carbonada flamande
Carns Estofat
Orquestres
Orquestres
Amanides i plats freds Aperitiu
Filets de lluç a l'anglesa
Filets de lluç a l'anglesa
Peixos i mariscos Fritada

Veure receptes de maig i aliments de temporada.


Vols rebre al teu mail noves receptes de cuina i compartir les teves receptes a internet?

Afegeix-te a la xarxa social de cuina catalana!

Pots seguir-nos a: