Mandonguilles amb toc oriental
Categoria:
Carns
Estació: hivern
Dificultat: Mitjana
Ingredients
- Per a les mandonguilles
- 200 g de llonganissa fresca
- 200 g de carn picada de vedella
- 1 ou gros
- 1/2 got de llet
- 2 llesques de pa del dia anterior
- 2 alls grossos
- Julivert fresc
- Sal
- Pebre negre
- Canyella
- Curri poc picant
- Farina
- Per a la salsa
- 1 ceba
- 2 alls
- 1 albergínia grossa
- 1 pebrot verd
- 1 pebrot vermell
- 2 tomates ratllades
- Oli
- Sal
- Pebre
- Llorer
4 racions
Elaboració
1. Posem el pa sec a estovar amb la llet en un plat.
2. Fem un tall longitudinal a la llonganissa i la pelem. En un bol gros posem la carn de vedella i la de la llonganissa, l'ou, l'all i el julivert picats molt petits i el pa estovat en llet, ben desfet. Hi afegim també un pols de sal, de pebre recent mòlt i un parell de culleradetes de cafè de canyella i udues més de curri.
3. Ho remenem amb una forquilla i, seguidament, ho amassem amb les mans perquè quedi ben incorporat. En fem boles de la mida de les mandonguilles i les enfarinem.
4. Fregim les mandonguilles en una paella amb una mica d'oli d'oliva i les reservem.
5. En el mateix oli, posem a sofregir la ceba tallada, l'albergínia i el pebrot vermell, quan comencin a estovar-se, hi afegim el pebrot verd i l'all laminat. Ho tapem i ho deixem coure poc a poc.
6. Al cap d'uns 10 minuts, hi afegim les tomates ratllades, un pèl de sucre (perquè perdin l'acidesa), el llorer i rectifiquem de sal i pebre.
7. Ho deixem coure 5 minuts i ja hi podem afegir les mandonguilles. Ho deixem coure tot junt uns 15 minuts més i ja està llest.
1h
Notes
Es poden acompanyar d'arròs bullit blanc, o bé de cus-cus.
A la salsa també s'hi poden posar quatre cigrons cuits.
Etiquetes: aquesta recepta no te etiquetes Afegir etiqueta
Recepta arxivada a:
Enllaça aquesta recepta:
2006 visites.
Si alguna cosa no es correcta pots sol·licitar una revisió del contingut d'aquesta recepta.