Bacallà estofat amb carxofes i baldanes de ceba
Categoria:
Peixos i mariscos
Tipus de plat: Estofat
Típica de: Espanya → Catalunya
Estació: primavera
Dificultat: Fàcil
Ingredients
- Cinc lloms de bacallà d'uns 200 grams cadascun (aproximadament)
- 400 grams de carxofes congelades
- Tres baldanes de ceba
- Aigua
- Un brot de julivert
- Oli d'oliva
- Farina
- Sofregit de tomàquet (el trobareu a les meves receptes)
- Una ceba tendra picolada
- Una fulla de llorer
- Tres alls aixafats
- Un got de vi blanc
- Fumet de peix (el trobareu a les meves receptes)
5 racions
Utensilis
Una paella gran
Una cassola marinera metàl·lica
Uns estalvis
una safata plana amb un paper de cuina
Una aranya de filferro
Una cassola metàl·lica fonda
Elaboració
Primerament, en una paella amb oli d'oliva, fregim els lloms de bacallà enfarinats, fins que estiguin ben daurats, i els reservem en una safata plana amb un paper de cuina, per treure l'excés d'oli i ho reservem.
A part, en una cassola fonda amb aigua, sal i un brot de julivert, bullim les carxofes fins que estiguin cuites al "dente", i tot seguit les escorrem i reservem.
Tot seguit, tallem les baldanes en trossos de dos dits d'ample, les enfarinem i les fregim en una paella amb oli d'oliva uns cinc minuts, i les reservem.
Seguidament, en una cassola marinera amb un raig d'oli d'oliva, fregim: la ceba picolada, els alls aixafats i una fulla de llorer, i quan tot està ben ben fregit, afegim tres cullerots de sofregit i un got de vi blanc, i deixem que redueixi.
A continuació, afegim tres cullerots de fumet de peix, i deixem que arrenqui a bullir a foc baix uns dotze minuts, i tot seguit afegim: les carxofes i els lloms de bacallà, corregim de sal, i deixem que s'acabi de coure tot plegat uns dotze minuts, afegirem els talls de baldana ben repartits, amb les nanses de la cassola hi donarem unes sacsejades, i ho apartarem del foc i ho deixarem reposar damunt uns estalvis, abans de servir-ho a taula.
1h 30min
Etiquetes:
Cuina de primavera La meva cuina del bacallà
Afegir etiqueta
Recepta arxivada a:
Enllaça aquesta recepta:
1434 visites.
Si alguna cosa no es correcta pots sol·licitar una revisió del contingut d'aquesta recepta.