Mongetes de Balaguer, bullides

Categoria:
Típica de: Espanya → Catalunya
Estació:
Dificultat: Fàcil

Valoració: Encara no te valoracions Afegir valoració

Ingredients

  • 600 grams de mongetes de Balaguer
  • Sal
  • Aigua
  • Tres claus d'especie
  • Una ceba pelada
  • Una cabessa d'alls, tallada en dues meitats,( sense pelar)
  • Dues fulles de llorer
  • Un polsim de bicarbonat
  • Oli d'oliva

6 racions

Utensilis

Una aranya de filferro

Elaboració

La nit abans de coure les mongetes, les posarem en remull amb aigua, i un polsim de bicarbonat. En el moment de coure-les, les rentem ben rentades, i les posem en una olla amb aigua suficient, tot afegint-hi: els alls, el llorer, i la ceba amb els claus d'especie, clavats. Un cop l'aigua arrenqui a bullir, abaixem el foc, i a potencia mitjana, deixem que es vagin coent. A mitja cocció, corregim de sal, i anem en compte que no es desfacin, fins que són cuites. En el moment de posar-les en el plat, ho fem amb l'ajud d'na aranya perquè s'escorrin ben bé. Un cop en el plat, les amanirem amb un raig d'oli d'oliva, i ja les podrem servir a taula, i !! bonprofit!!.

1h

Notes

Les mongetes de Balaguer, són tant bones, que no cal fer-hi res perque resultin un plat excel·lent. Avui, les farem simplement bullides, com a regal per l'amiga, Merce Montardit.
Aquestes mongetes, quan anava a Balaguer, les menjava en el restaurant El Pont, que no se si encara existeix, i es menjava molt bé.


Etiquetes: aquesta recepta no te etiquetes   Afegir etiqueta

Recepta arxivada a:

Enllaça aquesta recepta:

1335 visites.

Si alguna cosa no es correcta pots sol·licitar una revisió del contingut d'aquesta recepta.

Receptes destacades de desembre:

Canapès de pernil amb kiwi
Canapès de pernil amb kiwi
Amanides i plats freds
Caldo de Nadal
Caldo de Nadal
Sopes i cremes
Galetes de Nadal
Galetes de Nadal
Postres i dolços Galetes
Tarta San Marcos
Tarta San Marcos
Postres i dolços

Veure receptes de desembre i aliments de temporada.


Vols rebre al teu mail noves receptes de cuina i compartir les teves receptes a internet?

Afegeix-te a la xarxa social de cuina catalana!

Pots seguir-nos a: