Gató mallorquí

Categoria:
Tipus de plat:
Recepta per
Típica de: Espanya → Mallorca
Estació:
Dificultat: Fàcil

Ingredients

  • 8 Ous
  • 300 gr. de sucre
  • 300 gr. d'atmetlles crues pelades i mòltes.
  • Canyella molta
  • La pell d'una llimona rallada.
  • Sucre en pols

9 racions

Utensilis

Motllo de 28 cm de diàmetre.

Elaboració

Separem les clares del rovell dels ous i les muntem a punt de neu. Barrejem bé els rovells amb el sucre, fins que quedi una massa fina i blanquegin. Hi afegim l'atmetlla mòlta, la pell de llimona ratllada i la canyella. Si afegeixen les clares a punt de neu, procurant fer-ho amb moviments de dalt a abaix que permitin que s'airegi la massa. Agafem un motlle desfondable d'uns 28 cm de diàmetre i l'untem bé de mantega i una mica farina perquè no s'engantxi el pastís (també es poden utilitzar altres tipus de motllos, tal com veieu a la foto).
Aboquem el preparat dins el motlle i ho repartim homogèneament. El forn l'hem de precalentar a 170 º. Quan estigui a aquesta temperatura, enfornar-lo 30 minuts. Un cop transcorregut aquest temps, i sense obrir el forn, baixem la temperatura a 150 º i ho coem de 10 a 15 minuts més. Comprobem si està cuita, punxant el centre amb un escuradents. Si no surt net, deixar al forn una estona més. Un cop cuit el Gató,el deixem encara al forn amb la porta oberta durant uns 10 minuts més. El treiem del forn, el sacsejem una mica i li donem uns copets sobre una superfície dura,per evitar que la superfície quedi d'una forma irregular quan la pasta s'abaixi. Es deixa refredar, un cop fred, s'ensucra amb el sucre en pols.

1h 20min

Notes

És un postre molt típic de Mallorca. Es sol acompanyar de gelat d'atmetlles, que és molt comú a ses illes. Una variant també molt bona es fer-lo igual però substituint les atmettles per avellanes.


Etiquetes: aquesta recepta no te etiquetes   Afegir etiqueta

Recepta arxivada a: ›

Enllaça aquesta recepta:

4588 visites.

Si alguna cosa no es correcta pots sol·licitar una revisió del contingut d'aquesta recepta.

I no et perdis les noves publicacions

Receptes destacades de setembre:

Coulant de xocolata negra
Coulant de xocolata negra
Postres i dolços
Magdalenes casolanes
Magdalenes casolanes
Postres i dolços Galetes
Fruites per la Diada
Fruites per la Diada
Postres i dolços
Espardenya de la Diada
Espardenya de la Diada
Amanides i plats freds Amanida
Mussaca
Mussaca
Llegums i verdures
Galtes de porc amb salsa
Galtes de porc amb salsa
Carns Estofat
Teules de Parmesà
Teules de Parmesà
Altres Aperitiu
Lasanya de samfaina i botifarra negra
Lasanya de samfaina i botifarra negra
Arrossos i pastes Lasanya
Conill a la madrilenya
Conill a la madrilenya
Carns Estofat
Mongetes de Santa Pau saltades amb llardons
Mongetes de Santa Pau saltades amb llardons
Llegums i verdures Remenat

Veure receptes de setembre i aliments de temporada.


Vols rebre al teu mail noves receptes de cuina i compartir les teves receptes a internet?

Afegeix-te a la xarxa social de cuina catalana!

Pots seguir-nos a: